Veel gestelde vragen

1Wat moet mijn kind meenemen?
Ongeveer 2 weken voor de kampweek krijgt u een inpaklijst doorgestuurd. Ook op onze website kunt u de Inpaklijst vinden
2Hoe zit dat met telefoongebruik?
Wij krijgen vaak de vraag hoe wij omgaan met telefoongebruik. Uit ervaring weten wij dat de kinderen meer met elkaar in contact zijn wanneer de telefoon niet binnen handbereik is. Daarom hebben wij de regel dat de telefoon wordt ingeleverd op de dag van aankomst en weer terug wordt gegeven op de dag van vertrek. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Met heel slecht weer, tijdens het lopen van een tocht of als een kind het nodig heeft om zich terug te trekken kan een kind zijn of haar telefoon van ons terug krijgen. Zijn er situaties waarin u weet dat uw kind de telefoon nodig heeft, bijvoorbeeld om tot rust te komen, dan kan dit met ons overlegd worden. Als uw kind naar huis wilt bellen is dit vaak mogelijk. Hiervoor mag een eigen telefoon gebruikt worden of, als dit niet mogelijk is, kan er met de kamptelefoon gebeld worden. Als u contact wilt met uw kind dan zijn wij bereikbaar op onze noodnummers. Deze kunt u vinden in het regelement die u ontvangt na inschrijving van uw kind.
3Hoe worden de tenten ingedeeld?
Onze tentindeling wordt gemaakt op basis van de leeftijd en of het kind een jongen of meisje is.
4Mijn kind gebruikt medicatie, hoe gaat dat?
Bij binnenkomst op het kampterrein verwachten wij dat de medicatie wordt ingeleverd bij de leiding. Dit doen wij om te voorkomen dat kinderen het kwijt raken, andere kinderen het in handen kunnen krijgen en dat er toezicht is op het gebruik van medicatie op de juiste tijdstippen. Noodmedicatie voor bijvoorbeeld astma mogen de kinderen ten alle tijde bij zich houden.
5Mijn kind heeft een rugzakje, kan mijn kind dan mee?
In veel situaties kan een kind gewoon mee. Wij kunnen eventueel meekijken naar wat mogelijk is en wat wij kunnen doen om te zorgen dat het kind gewoon mee kan gaan op kamp. Als u wilt weten wat de mogelijkheden zijn kan er gemaild worden naar info@jeugdkampommen.nl of gebeld worden naar Marloes de Groot op 0614102910.
6Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
Wij starten altijd op maandag om 13.00. En vrijdag zullen wij eindigen om 12.00.
7Wij wonen buiten Ommen, mag mijn kind mee?
Zeker! Ook buiten Ommen mag u uw kind gerust aanmelden.
8Wanneer krijg ik een betaalverzoek voor het inschrijfgeld?
Wij streven ernaar om de betaalverzoeken 2 maanden voor de kampweek te versturen.
9Ik kan het inschrijfgeld niet betalen, wat nu?
Wij willen graag dat elk kind mee kan op kamp. Daarom proberen wij hiervoor altijd een oplossing te vinden. Er kan gemaild worden naar penningmeester@jeugdkampommen.nl of gebeld worden naar Marloes de Groot op 0614102910. Dan kunnen wij kijken wat er mogelijk is.
10Mijn kind kan overwachts niet meer mee, hoe werkt dat?
Het kan natuurlijk gebeuren dat er persoonlijke redenen zijn waarom een kind niet meer mee kan. Dit kan gemeld worden via info@jeugdkampommen.nl. Bij uitschrijving 30 dagen voor de kampweek zal een volledige terugbetaling plaatsvinden. Bij uitschrijving korter dan 30 dagen voor kamp vindt geen terugbetaling plaats.
11Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
Wanneer u ergens niet tevreden over bent kunt u een klacht indienen bij de interne vertrouwenspersonen via raadvantoezicht@jeugdkampommen.nl . Zij zullen de klacht afhandelen.